Etter inngått rammeavtale med Retura Norge, vil Trondheim Havn IKS håndtere alt avfall ved våre lokasjoner fra og med 01. september 2025.
Det er ikke tillatt å benytte eksterne aktører til avfallshåndtering, og all dialog skal gå via Havnevakta.
Avfallsbestilling
All bestilling av avfallshåndtering fra skip, agent eller rederi gjøres via Havnevakta:
- E-post: havnevakt@trondheimhavn.no
Ved behov, sørger Havnevakta for at det stilles med containere og hjullastere etter mottatt bestilling.
Sortering
Vi tar imot sortert avfall ved alle våre lokasjoner. Spesifiser derfor type avfall og mengde kubikk i Waste Declaration i SafeSeaNet som sendes til Havnevakta. Avfall som sorteres er følgende:
- Plast
- Matavfall
- Glass/metall
- Rent treverk
Merk: Sortering av avfall gir reduksjon i pris.
Fakturering
Tjenesten faktureres som en egen linje på fakturaen som sendes til agent for hele skipsanløpet.
Kontakt
For spørsmål om avfallshåndtering, sortering og priser, ta kontakt med Havnevakta:
- E-post: havnevakt@trondheimhavn.no | Tlf: 911 12 600