Ny parkeringsportal

Fra nyttår vil Trondheim Havn administrere alle parkeringsavtaler i Parka, en ny digital portal. Har du parkeringsavtale hos oss oppfordrer vi deg allerede nå til å registrere ditt kundeforhold i portalen.

Fordeler med elektronisk parkering

Med Parka kan du administrere din parkeringsavtale, som privat eller bedrift, søke ny plass og oppdatere betalingsinformasjon digitalt. I portalen finner du oversikt over:

  • Dine kundeopplysninger
  • Dine søknader
  • Dine avtaler
  • Dine fakturaer
  • Registrere brukere (bedriftskunder)

Slik registrerer du ditt kundeforhold

  1. Gå til parkeringsportalen Parka.
  2. Registrer ditt kundeforhold.
  3. Følg instruksjon i SMS-bekreftelse og e-postbekreftelse.
  4. Motta bekreftelse om ditt kundeforhold.
  5. Søk parkeringsplass under fanen «Tjenester».
  6. Velg område for parkering.
  7. Søk parkeringsplass på ett eller flere registreringsnumre.
  8. Du vil motta bekreftelse når din søknad er behandlet.
  9. Avtalen vil tre i kraft når første forskuddsvise fakturering er fullført.

Fakturering

  1. Privatkunder faktureres forskuddsvis/månedlig. Kortinformasjon og tilstrekkelig trekkbeløp er påkrevd.
  2. Firmakunder faktureres kvartalsvis. Kontaktperson må oppgis.

Spørsmål og svar

Jeg har allerede en parkeringsavtale hos Trondheim Havn. Hvorfor må jeg registrere kundeforholdet selv?

Du velger selv hvilke personopplysninger du deler med oss, og vil i portalen ha full kontroll over administreringen av dine avtaleforhold hos oss. Derfor er det også nødvendig at du selv fyller inn din informasjon og legger inn dine betalingsopplysninger her.

Hvordan ivaretas mine personopplysninger?

Trondheim Parkering AS er behandlingsansvarlig for personopplysningene i tjenesten, og vil kun deles med Trondheim Havn som er avtalepart i løsningen og i ditt parkeringsforhold. Se nærmere informasjon om personvern her.

Kan jeg endre registreringsnummer på parkeringsplass?

Ja, du kan gå inn i dine kundeopplysninger og endre registreringsnummer her.

Jeg har registrert kundeforhold, men kommer ikke inn. Hva skal jeg gjøre?

Har du mistet brukernavn eller passord kan dette søkes her.

Du kan også kontakte oss på:
E-post: parkering@trondheimhavn.no
Telefon: 73 99 17 00